fredag 8 april 2016

Kronor till lön

Det är fredag och dags för lite fredagskod igen. En ny kalkylator vid namn kronor till lön. Med denna kan du skriva in hur mycket pengar du har på kontot just nu och sen se hur mycket du har att leva på per dag tills nästa lönedag.

Det finns även möjlighet att skriva in en kostnad per dag. Tex ifall du använder 100 kr per dag.

Jag har använt denna i ett kalkylblad i några år. Mest för att veta hur min finansiella status är. Har jag 3000 kvar på kontot - vad blir det per dag tills lön? Även har jag kunnat se hur mycket jag sparar genom att inte konsumera alls på en dag.

Lek och laborera!


Kommentera gärna om ni hittar buggar. Datumberäkning var inte helt trivialt i javascript om man inte vill dra in färdiga bibliotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar