lördag 5 augusti 2017

Inköp EPR

Tidigare i veckan sjönk EPR nästan 4.5% då AMC guidade för sämre resultat. AMC har väl tappat nästan 50% sedan i Januari och skälet är sämre tider för film. EPR är en speciell REIT som fokuserar på fastigheter inom tre segment Underhållning, Rekreation och Utbildning. De har även några biografer som sköts av AMC så det finns såklart en viss oro där. Men läser man senaste rapporten från EPR som kom i torsdags så är framtiden för box office ok. Rapporten i övrigt var helt ok. Möjligtvis kanske det är stort köpläge i AMC? Vet dock för lite om bolaget.

För mig innebär detta bara köpläge i EPR. Redan när den tappade 4.5% tänkte jag köpa men väntade tills rapporten. På öppningen ökade jag mitt innehav med 6 st aktier för $69.45, dollarn var vid tillfället 8.16SEK. Denna affär ökar min utdelning med 196kr per år givet nuvarande dollarkurs. EPR delar ut varje månad så dessa pengar kommer tillbaka ganska så snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar