torsdag 1 september 2016

Utdelningar Augusti 2016


Då var det dags för ännu ett sånt här inlägg. Augusti är över och hösten är här. Tänker jag tillbaka på vad som hänt under månaden så har allt bara rullat på. Arbetsstyrkan på jobbet är fulltalig igen. Problemet är att jag jobbar mot central Europa och de har semester nu. Svårt att hitta folk. Jag och sambon hade en barnfri helg i en annan stad och brände massor med pengar på mat. Denna månad bilr det en utlandsvistelse och semester på riktigt på en spansk ö i medelhavet.

Likt övriga månader har utdelningarna kommit in, 862,43 kr totalt.

Aktie Belopp
Apple Hospitality REIT Inc 33,42
AT&T Inc 93,78
EPR Properties 64,17
Kinder Morgan Inc 34,47
LTC Properties Inc 50,85
Procter & Gamble Co 55,94
Realty Income Corp 53,34
SAS PREF 400
STAG Industrial Inc 76,46
Total 862,43

Som vanligt brutto siffror. Räknar vi på en månadskostnad på 20 000 kr så täcker månadens utdelningar 4,31% av våra utgifter. Sett till samma månad förra året är det en ökning med 18,22%. Kul att jag lyckades få med utdelningen från Apple Hospitality REIT, det hade jag inte räknat med.

Under månaden gjordes några transaktioner, ökade i Axfood, Clas Ohlson,  Handelsbanken, ICA Gruppen, Intrum Justitia och Skanska, Axfood och Handelsbanken har kommit upp i ok storlek i min portfölj nu. De övriga ska det ökas i när likvider finns. Allt på lång sikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar