måndag 22 juni 2015

Senaste köp och sälj

Förra veckan började med att Nordnet sänkte courtaget rejält. Dagen efter kontrade Avazna med sänkt courtage för utlandshandel samt en ny app. 

Perfekt timing för mig då jag länge gått och haft ångest över att jag äger Deere i min IPS. Inte för innehavet i sig utan mest för att man inte kommer få tillbaka någon källskatt i en IPS. På flera år blir det mycket pengar. Jag har ägt Deere i snart fyra år och låg nu på ca 40% upp exklusive utdelningen. Inte någon raket men en stabil avkastare. Nu iom att Avanza sänkte courtaget så blev det startskottet för att sälja innehavet. För likviderna har jag köpt lite Clas Ohlson som nu har nått en full position, byggt vidare på Svolder innehavet samt initierat en position i Balder Preffen. 

Jag flyttade även över pengar från ISK till KF och handlade lite Stag Industrial samt EPR Properties. Månadsutdelningsportföljen växer. Tack vare de nya courtagen kanske man tom kan börja återinvestera utdelningen varje månad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar