tisdag 5 juli 2016

Utdelningar Juni 2016

Jag lever! Den lille hann vara på förskolan i en hel vecka, sen blev det premiär för VAB i en vecka. Själv dukade jag under i nära tre veckor i den värsta förkylning/halsont/ögoninflamation/mancold jag någonsin haft. Bävar för framtida sjukdomar. Trodde vi var bättre förberedda med regelbundna besök till öppna förskolan. Men icke då. Feber hade jag inte heller så det var bara att gneta på. När jag kom tillbaka till jobbet skulle jag ta över efter en konsult som suttit och arbetat i ett år. Bara att suga i sig allt han gjort på några veckor. Det gick men - förutsättningarna kunde varit bättre.

Nog med gnäll! På den positiva sidan så fick jag min första fullständig lön på bra länge. Känns otroligt skönt att kunna spara mer denna månad än vad jag fick i ersättning förra.

Utdelningarna har som brukligt tickat in. Visst är det härligt! Brexit gick förbi och portföljen är tillbaka på nästan samma nivå igen.

Juni månads utdelningar slutade på 567,13 kr


Värdepapper Belopp
3M Co 46,02
EPR Properties 63,78
IBM 57,87
Johnson & Johnson 71,24
LTC Properties Inc 49,3
McDonald's Corp 51,02
Realty Income Corp 52,88
STAG Industrial Inc 75,99
Stanley Black & Decker Inc 40,69
Unilever PLC 58,34
Total: 567,13

Alla siffror är brutto. Vid en månadskostnad på 20 000 kr så täcker månadens utdelningar 2,84 % av våra utgifter. Sett till förra årets utdelningar samma månad som var 410 kr så blir det en ökning med 38,32 %. 

Avanza hade den goda smaken att köra med gratis courtage på USA handel. Passade idag på att öka i Coca-Cola Co, Stanley Black & Decker Inc, McDonald's, Procter & Gamble, IBM & Diageo PLC. Ökade även lite i Unilever i samband med brexit dippen. Ingen direkt analys på varför jag köpte in mig i vad utan jag ville bara öka mina befintliga innehav ungefär lika mycket. Skulle vilja köpt 3M & AT&T men de ligger på ATH så det känns inte rätt att köpa då. Tanken är att få upp The Project 60k till The Project 120k. dvs. lägga in ytterligare 5 000 i varje bolag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar