lördag 27 februari 2016

Inköp vecka 8

Veckan är slut och denna vecka gjordes lite köp.

Har passat på att bygga upp mer i Castellum. Köpte även in lite mer Handelsbanken och Nordea.

Vågade sälja av några Berkshire Hathaway B aktier och frigjorde lite kapital i min IPS. Det är väl att svära i kyrkan men jag vågade sälja. Tiden får döma mig om det var smart. Jag ligger 100% plus på detta innehav. För dessa pengar köpte jag tre nya bolag i små poster.

Addtech, inspirerat av Irvings investeringars post om industrigrossister. Addtech kommer även dela ut ett nytt bolag AddLife snart.
Bure Equity, Jag vill öka i Vitrolife och då kan man köpa Bure till rabatt. Fick även en rek i senaste Börspodden om man ska hitta inspirationskällan.
Thule Group, Jag äger och gillar deras produkter. Har funderat ett tag på att köpa men aldrig kommit till skott.

Alla tre bolagen är mindre small och midcap bolag. Direktavkastningen är låg men jag ser det som ett riskbet på framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar