fredag 5 februari 2016

Fredagskod

Som mjukvaruutvecklare strävar man alltid efter, eller jag gör det i vilket fall, att ha möjlighet att göra egna projekt som kanske inte direkt ligger i produktionen men ändå ger något på kort eller lång sikt. För att utvecklas själv, att testa något nytt eller bara för skoj skull. Under mina över tio år i arbetslivet så har jag ännu inte kommit till det läget att det kan vara en stående punkt på schemat på de bolag jag jobbat åt. Men jag siktar på att komma dit någon dag. Att avsätta någon timma i veckan till egna projekt tror jag i förlängningen bara leder till bättre och nöjdare medarbetare.

Hur som haver, idag är det fredag och den lille är hos morföräldrarna för stunden så jag passade på att göra lite fredagskod. Känner att jag degat ihop helt under föräldraledigheten. Detta var mest för skoj skull. Testa min nya Passivitets Kalkylator. Har även lagt upp en sida som heter Verktyg med ambitionen att lägga in lite mer saker i framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar