fredag 26 februari 2016

10 kronor om dagen för 10 minuters arbete

Jag är en funderare. Ibland fastnar jag i funderingen och det enda sättet att bli av med den är att börja tänka på något nytt eller att skriva av mig. Nu försöker jag skriva av mig.

Senaste veckan har jag gått och grubblat på vad man ska göra för att tjäna 10 kronor om dagen för 10 minuters arbete? När jag gjorde min passivitets kalkylator upptäckte jag att mina 12 500 kronor i utdelning per år motsvarar ungefär 34 kronor om dagen. Vilket fick mig att börja fundera på om det fanns något som skulle kunna ge ungefär 10 kronor om dagen. Kravet är att man ska kunna göra det varje dag och att det inte ska ta mer än 10 minuter.

Skulle samma utfall genereras av utdelningar så behöver man ungefär 90 000 kr till 4% direktavkastning. Inte direkt en summa man kan kasta upp hursomhelst. Men 10 minuter kanske man har fritt.

Har tittat på undersökningar och övriga Beermoney tips. Men inget verkar ge så bra betalt. Sälja saker på Tradera ger ingen säker avkastning per dag utan är beroende på när auktioner går ut och inte ends där är det säkert att man får något sålt.

Det enda jag för stunden kommit på som kan generera 10 kronor om dagen är att kombinera två låg oddsare för att få ett odds över 2.0 och därigenom satsa en tia för att få en tjuga. Men, då vi vi inne på spel & dobbel och är där krävs det tur och skicklighet för att kunna komma någon vart.

Återkommer i ämnet när jag kommit på något.
Har ni några tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar