torsdag 21 mars 2019

Utdelningar Februari 2019

Man skulle kunna tro att jag lagt ner bloggen, men så är inte fallet, jag är bara dålig på att uppdatera. Intresset för börsen har för min del sjunkit till förmån för andra intressen. Sen har månaden varit fylld med sjukstuga. Vi var ganska nöjda att vi knappt tog ut någon vab förra hösten, men nu har det varit vab varje vecka. Jag själv har varit hemma från jobbet några dagar. Börjar tröttna på denna period och ser fram emot ljusare tider.

Som vanligt, fast jag inte gjort något, har det kommit in utdelningar, 634,52 kr för att vara exakt.

VärdepapperBelopp
AT&T Inc92,28
EPR Properties117,86
Kinder Morgan Inc68,4
LTC Properties Inc82,33
Procter & Gamble Co53,03
Realty Income Corp110,47
STAG Industrial Inc110,15
Totalt634,52

Sett till samma månad förra året är det en sänkning med -25,41%. Detta beror till stor del på att jag sålde av Eolus Vind förra året, fråga mig inte varför, den har fortsatt gått som en kanon. Jag fortsatte köpa Nordea under månaden och även lite mer Swedbank när den föll. BIMObject har jag sålt av helt, till en vinst på ungefär 700%. Tyvärr var den initiala investeringen inte så stor. Att sälja lite Skanska vid rapporten var sett isolerat inte så smart, den har ju även den fortsatt uppåt. Behöver hitta något nytt bolag som gärna ligger på small/mid-cap och delar ut bra med tillväxtmöjlighet. Kan inte lägga alla pengar i Resurs. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar