söndag 27 september 2015

Senaste aktivitet

Föräldraledigheten har gått in på 100% nu när sambon börjat jobba. Inte mycket tid har lagts till börsen. Ett halvt öga. Dock har jag gjort lite transaktioner. Sålde av mitt lilla innehav i Kinnevik och använde likviderna för att köpa lite mer H&M, Nordea, Swedbank och Telia. Inte för att jag inte tror på Kinnevik, det kommer nog gå bra för dem. Men innehavet gick under 1.5% av portföljen och då kände jag att det var för litet för att vara kvar.

Project 60k fick även ett tillskott. I samband med månadsskiftet augusti / september flyttade jag lite sparpengar från högräntekontot till lönekontot för att täcka upp månadskostnader. Nu visade det sig att jag fick mer pengar än beräknat i lön så de behövdes inte riktigt. De hamnade då på börsen istället. Passade på att öka småposter (1100-1800 kr) i AT&T, BHP, Coca Cola, Johnson & Johnson, Kinder Morgan samt Proctor & Gamble. Kan tyckas galet att köpa för courtage till ca 0.8% men jag tycker det är billigt med tanke på vad jag betalade innan. Jag har även filosofin att få pengarna att arbeta och utdelningssnöbollen i rullning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar