fredag 18 augusti 2017

Ökar Catena Media


Catena Media lämnade rapport idag. I kort så ser siffrorna bra ut, bättre än tidigare perioder. Allting ökar förut om kursen som tappade nästan 10% i öppning. Under dagen har kursen klättrat upp lite igen och ligger nu omkring -6.6%.

Som jag skrivit om tidigare så är Catena Media ett nytt mindre bolag jag tagit in. När den tappar så mycket och allt annat verkar rätt och i linje med förväntningarna så tycker jag det bara är att öka. Jag passade då på att öka antalet aktier i bolaget med 8%.

Förflyttningen till midcap planeras göras någon gång under andra halvåret 2017. Det är en stor köpsignal för mig och en av anledningarna att jag tagit in en liten stek bolaget. Vem vet om 5 år kanske detta är en riktigt stabil utdelare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar