onsdag 2 augusti 2017

Inköp Coty

I höstas i samband med att sminkdelen av P&G gick in i Coty så skiftade jag över några aktier, det slutade inte så värst bra. Jag fick 1 (en) Coty aktie och pengar i mellanskillnad.  Det har varit ett ganska störigt innehav i min portfölj och tanken på att sälja iväg det har uppkommit flera gånger.

Men nu blev det en ökning istället. Jag köpte 29 stycken aktier och har nu totalt 30 stycken. Varför? Allt annat känns dyrt. Sen har aktien har tappat rätt mycket senaste tiden, det har varit ganska många insiderköp under våren och en ökande kinesisk population som använder skönhetsprodukter i större omfattning än tidigare är några skäl till att jag valde att öka. Utdelningstillväxten har varit rätt ok, övergått till att vara utdelning kvartalsvis istället för 1 gång per år.

Jag kan inget om denna marknad egentligen men jag vill vara exponerad mot den. I Sverige har vi Oriflame men det känns mer osäkert. Coty känns som en sund mix med trendiga märken och "bröd och smör" märken som Wella. Tiden får utvisa om det var en bra investering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar