måndag 5 november 2018

Utdelningar Oktober 2018

Oktober är över och resan fortsätter här. Börsen agerade surdeg men jag gjorde ingenting, till och med fanns det nog dagar då jag inte ens kollade portföljens värde. Vilket såklart är sunt, min horisont är 20+ år så vad gör det om portföljen föll två månadslöner? Under månaden har ett av mina mindre kapital- men tids-krävande hobbies fått mer fokus. Antalet träningspass har nästan uppgått till 3 i veckan och jag fick 5.6% löneförhöjning!

Under månaden kom det in utdelningar 3129,09 kr.

VärdepapperBelopp
Coca-Cola Co63,01
Diageo PLC113,08
EPR Properties108,88
Hemfosa Fastigheter58,8
Klövern A48,84
LTC Properties Inc81,07
PepsiCo Inc57,71
Realty Income Corp103,95
Resurs Holding1098,9
SOUHY11,08
STAG Industrial Inc89,47
Telia Company853,3
Thule Group441
Total:3129,09

Sett till samma månad förra året är det en ökning med hela 200% och baserat på 20 000 kr så täcker utdelningarna 15,65% av utgifterna. Under månacnen köpte jag Telia, Investor och passade även på att öka lite i Swedbank när det stormade om penningtvätt. Tyvärr lite tidig på bollen då den skulle sjunka ytterligare några procent, nu är kursen över köpkursen och det är ju alltid trevligt. Vill köpa in mig i Dustin, som jag sett några andra bloggare gjort, men har inte orken att riktigt reda ut vad emissionen och pengarna ska gå till. Det är även dags att börja summera Q3 rapporterna och se hur utdelningarna ligger till inför våren. 

1 kommentar:

  1. Fina utdelningar, jag har många aktier från din lista.
    Dock hade jag sålt telia. Inte riktigt någon tillväxt case ;)
    Hälsningar Tandis

    SvaraRadera