onsdag 1 augusti 2018

Utdelningar Juli 2018

Juli är över och vilken kanonsommar! Mer värme och sol än vad man orkat med att hantera. Jag trivs väldigt bra. Löppassen har ökat och jag har nog sprungit lika mycket under månaden som tidigare under året. Blir bra för framtiden.

I vanlig ordning har utdelningarna trillat in 538,41kr för att vara exakt.

VärdepapperBelopp
Apple Hospitality REIT Inc61,45
Chatham Lodging Trust77,97
Coca-Cola Co62,08
EPR Properties91,65
Gladstone Land Corp9,13
LTC Properties Inc57,92
PepsiCo Inc49,9
Realty Income Corp52,57
STAG Industrial Inc75,84
Total538,51

Beräknat på en månadskostnad på 20 000kr så täcker utdelningen 2,69% och sett till samma månad förra året är det en ökning med 12,05%. Jag har kommit upp i nästan 300kr per månad i månadsutdelningsportföljen vilket är riktigt svindlande när jag tänker på att det var ungefär 5 år sen jag fick iden till den och hade då målet att få in 100kr månad. I dagsläget sparar jag ungefär 6000 kr i aktier varje månad men lägger jag till det som kommer in från utdelning varje månad så blir det ytterligare minst 5% till. 

Under månaden köpte jag spridda skurar i amerikanska bolag när Avanza hade gratis courtage. Sålde även av Apple Hospitality och Chatham Lodging Trust helt. Har på hemmaplan fortsatt att öka i Clas Ohlson , fast jag tredubblat mitt innehav i antal aktier så är jag fortfarande ungefär -20% sett till gav. Får se om något år om det här var rätt tänk. 

Har även passerat en milstolpe. Sedan 2013 har jag varje vecka bokfört tillgångar och skulder. Denna veckan passerades halv miljon strecket på tillgängliga tillgångar. Vet att jag tidigare har firat att mitt Avanza konto passerat 500 000kr men då hade jag räknat med nästan 70 000 kr i barnspar samt 100 000 kr i IPS. Nu är det bara mina pengar som jag kan göra precis vad jag vill med. Tidigare har det varit nära men det var mellan lägenhet och hus och handpenningen halverade tillgångarna rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar