söndag 3 december 2017

Utdelningar November 2017


Mörka november är över och vi blickar framåt mot kallare men förhoppningsvis ljusare tider. Månaden sprang iväg och fast jag inte lyckats få ihop lika många träningstimmar som jag önskat så var det mycket friskare än tidigare i höst. Man får vara glad för det lilla.

Även denna månad kom det in utdelningar, totalt 926,77 kr innan skatt.


Värdepapper Belopp
Apple Hospitality REIT Inc 57,07
AT&T Inc 61,57
Chatham Lodging Trust 25,43
EPR Properties 57,07
Kinder Morgan Inc 34,62
LTC Properties Inc 38,07
Procter & Gamble Co 40,51
Realty Income Corp 46,26
Resurs Holding 370,5
STAG Industrial Inc 59,17
Svolder B 136,5
Total: 926,77

Ser vi till förra årets utdelning samma månad är det en minskning med 9,85%. Att jag sålt SAS pressen påverkar negativt, hade den varit kvar hade resultatet varit positivt. Beräknat på 20 000 kr månadskostnad så ligger kvoten för ekonomiskt oberoende på 4,63%. De där 20 000 kr får nog uppräknas med inflationen eller konsumtionen snart. Denna månad hamnade månadskostnaden nämligen på 33 000kr! 

Aktier har köpts under månaden. Ökade lite Investor, Skanska och ICA Gruppen. Sålde av lite Klövern B till förmån för Corem Preffen, äger klövern via Svolder och vill öka kassaflödet istället. Under Black Friday gjorde jag många småköp, ökade i alla bolag i min månadsutdelarportfölj, samt passade på att köpa en ny månadsutdelare nämligen Gladstone Land Corp. Ett annorlunda REIT som äger mark, har haft bolaget under radarn ett tag och helt ärligt får analysen ses som ett impulsköp. Passade även på att öka i Coca Cola, Coty, AT&T, Unilever, Procter & Gamble (De av mina bolag som inte låg på ATH) och köpte äntligen en post i Pepsi. Ett bolag jag borde handlat för flera år sedan men som alltid sett dyrt ut när jag velat in, denna gång kändes senaste månadernas tapp i kursen som en ok ingång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar