måndag 6 mars 2017

Utdelningar Februari 2017

På resande fot men kommer med ett kort livstecken. Februari gick otroligt snabbt förbi. Nya ändringar har kommit i arbetssituationen. Jag kommer jobba hemma en dag i veckan samt att jag går ner till 90% en tid framöver. Den lille behöver mer hemmatid än förskoletid så det är bara att göra det bästa av situationen, pengar finns alltid ny att skapa.

Men som vanligt blev det utdelningar denna månad med, totalt blev det 912,84kr.


Aktie Belopp
Apple Hospitality REIT Inc 35,53
AT&T Inc 144,81
EPR Properties 57,39
Kinder Morgan Inc 36,51
LTC Properties Inc 54,58
Procter & Gamble Co 53,53
Realty Income Corp 48,62
SAS PREF 400
STAG Industrial Inc 81,87
Total 912,84

Sett till förra året är det en ökning med 18,74% och sett till en månadskostnad på 20 000 kr så täcker utdelningen 4,56%. Nu drar utdelningssäsongen igång på allvar och det är alltid trevligt. Alla mina bolag har rapporterat nya utdelningar och det ser ok ut. Jag ville skriva ett inlägg om ändringarna men håller mig nog såhär.

Köp under månaden har det blivit i mestadels Resurs Holding och Thule. Jag sålde av hela mitt lilla innehav i Bure med ca 40% vinst efter rapporten hade då ägt den i nästan ett år.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar